zaterdag 27 februari 2010

Meer 'meer'

Fijn weekend allemaal!
Hoe is't met iedereen? Ik struggle gestaag voort. Zullen de hormonen wel zijn. Nog steeds enorm pre-men.

Gisteren hard gerepeteerd en mezelf is sexy, strakke jurk op een filmpje terug gezien. Zucht. Laat ik het zo formuleren; ik heb meer mooie voorbeelden nodig. Van mezelf wordt ik helaas nog niet echt gelukkig. Gzd realiseer ik me wel dat ik (zoals miljoenen andere vrouwen met mij) altijd eerst een 'attaque' krijg als ik mezelf op een foto of op bewegend beeld zie. 
Dat had ik ook toen ik dun, jong en getraind was. 
Vrouwen moeten nou eenmaal helaas nog steeds aan een onrealistisch en eenduidig beeld voldoen. Maar het is echt aan het veranderen! Echt waar. Ik merk het al weken.

Zoals niet iedereen de zelfde schoenmaat hoeft te hebben, lijkt dat ook steeds meer met kleding het geval te zijn. De vernauwde visie van ontwerpers lijkt, voorzichtig aan, steeds meer te verwijden. Letterlijk! Ook de lingerie branche lijkt steeds meer in te zien dat lingerie bedacht is om vrouwelijke vormen te 'vieren' en niet om pre-puberale lijfjes te propageren:


Dit is een van de nieuwe fotomodellen voor de Bravissimo campagne. Bravissimo (zie de link voor meer info http://www.nu.nl/lifestyle/2194133/echte-vrouwen-in-lingeriecampagne-bravissimo-.html) heeft geopteerd voor echte vrouwen. Gefotoshopt, dat wel, maar toch. We gaan de goede kant op. Nu ik nog...

Gelukkig (nog) niet ge-binged. One day at a time.Twee stappen vooruit een achteruit. Blah blah...
En, toch ook weer een major overwinning, gisteren gedineerd met mijn schoonouders en 'echt' (zie eerste post) met ze gesproken. Niet doorgeslagen. Wel iets meer gegeten dan waar ik fysiek behoefte aan had. Dat kwam toch door de demonen in mijn hoofd. 
Maar today is another day! (met dank aan de A.A. en de A.O.)

Graag wil ik bij deze mijn lieve (en beeldschone) collega Zosja bedanken voor haar hartverwarmende berichtje gisteren. En mijn 'brotha' Clark. En zelfs anderen... 
Ik vind het zo onvoorstelbaar en ontroerend dat jullie mij 'mooi' vinden en dat ook gewoon zeggen, schrijven... Dat hebben we allemaal nodig. Meer complimentjes. Meer  variatie. Ruimere kijk op schoonheid. Meer 'meer.' Dank. Geef aub meer mensen complimentjes dit weekend! Zo maar. Op straat. in de tram. Op de fiets. Of juist in intimiteit. Om even namens alle (onzekere) mensen te spreken; complimenten kun je niet te veel geven of krijgen.

En therapie ook niet ;-)

Tot de volgende sessie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Eten en ik. Ik en eten.